سردردهاي ناگهاني يكي از علت هاي وجود تومور در مغز است

افرادي كه سابقه هيچ نوع سردردي ندارند و هنگام بروز سردرد ناگهاني شديد به همراه استفراغ و از دست دادن هوشياري كامل حتما براي بررسي وجود تومور در مغز به پزشك جراح و متخصص مغز مراجعه كنند.

دكتر كاظم عباسيون، متخصص و جراح مغز و اعصاب و عضو هيئت مديره انجمن جراحان ايران به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: براي سردرد بيش از صد نوع علت وجود دارد و با اوضاع زندگي اشخاص اعم از عاطفي، اجتماعي و اقتصادي ارتباط مستقيمي دارد و معمولا با درمان هاي طبي و بدون نياز به جراحي قابل درمان است.

وي افزود: سردردهاي ناگهاني شديد كه باعث ايجاد درد شديد در پشت گردن به همراه استفراغ و اختلال در سطح هوشياري فرد رخ مي دهد، خطرناك بوده و براي بررسي علت آن و ارتباط با تشكيل تومور در مغر، حتما بايد به پزشك مراجعه شود.

متخصص و جراح مغز تصريح كرد: در اكثر مواقع دردهاي ناگهاني توام با درد شديد در سر علاوه بر فلج كردن ناحيه اي از مغز باعث خونريزي در جمجمه افراد و ايجاد توده و فشار غده هاي مغزي مي شود كه حائز اهميت است.

وی خاطرنشان کرد: يكي ديگر از ويژگي هاي اين سردردها شديدترشدن آن در هنگام صبح است كه همراه با استفراغ و گيجي افراد بروز مي كند و براي جلوگيري از عوارض شايع بعدي آن پس از مشاهده علايم و بررسي هاي بيشتر حتما به پزشك متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود.

فرم استخدامفرم رضایتمندی بیماراننظر سنجی در مورد وب سایتصفحه اصلیبیوگرافیگالری عکسفیلم هالیست موضوعی مقالاتسوالات پزشکیدرباره مااخبارویزیت اینترنتی بیماران رپیامهای کاربرانسایتهای دیگر